KONSTYTUCJA

Konstytucja

Wzorem naszego wielkiego przyjaciela i sojusznika klanu "Death Riders Clan" wprowadzono konstytucje klanu "Soldiers of Doom". Jest to akt wyjaśniający wszystkie kwestie dotyczące naszego klanu.

PROKLAMACJA

Klan Soldiers of Doom jest dobrowolnym stowarzyszeniem miłośników gry Diablo II, którzy mają dostęp do sieci i grają na Battle Net-cie. "Żołnierze Zagłady" nie są organizacją komercyjną oraz mają na celu zwalczenie cheaterstwa oraz wszelkiego innego zła panującego w świecie Diablo II.

REGULAMIN

Oto regulamin klanu Soldiers of Doom, który należy przestrzegać, gdyż stanowi on nasze święte prawo...

Punkt Pierwszy: Nie wolno cheatować. Musisz być też człowiekiem walecznym i honorowym, który pragnie rozsławić imię swoje jak i całego klanu Soldiers of Doom.

Punkt Drugi: Musisz w character info napisać, że należysz do klanu SoD. Jeśli masz status rekruta, musisz zamieścić tam o tym informację oraz możesz być tylko w jednym klanie niezależnie od ilości prowadzonych postaci.

Punkt Trzeci: Dla własnego późniejszego dobra zabronione jest używanie w ksywce oraz accouncie skrótu klanu.

Punkt Czwarty: Należy zachowywać się kulturalnie i traktować z należytym szacunkiem naszych sojuszników. Poza tym można killować kogo się chce... :)

Punkt Piąty: Należy zwalczać wrogów klanu. Jednak każdy klanowicz powinien zachować elementarne zasady kultury i przez to pokazać, że jest lepszy od niego.

Punkt Szósty: Raz na dwa tygodnie każdy klanowicz zobowiązany jest do uczestnictwa w wiecu - czyli spotkaniu wszystkich klanowiczów. Więcej informacji w dalszej częsci konstytucji.

Punkt Siódmy: Każdy klanowicz wybiera sobie profesje jaką będzie wykonywał w klanie. Zobacz klikając tutaj.

Punkt Ósmy: Jesteśmy klanem tylko Closed character, grającym na serwerze Europejskim.

Punkt Dziewiąty: Regulaminu należy przestrzegać :)

STRUKTURA KLANU

Rada Lordów zajmuje się zarządzaniem klanem. Skupia w sobie najwyższą władzę i jej decyzje są ostateczne.

Kolejną grupą społeczeństwa klanowego stanowią Lazarusi. Są to ludzie, którzy przekroczyli magiczną barierę maksymalnej ilości punktów i tym samym udowodnienia swojego oddania dla klanu. Do kompetencji lazarusów należy:

- prowadzenie, zebrań, turniejów, gdy nie ma nikogo z Rady
- doradzanie szefostwu w ważnych sprawach
- pierwszeństwo przed Dostojnikami i Armią

Ostatnią z najbardziej zaszczytnych grup klanu stanowią Dostojnicy. Są oni grupą klanowiczów, którzy nie uzyskali jeszcze maksymalnej ilości punktów, lecz ich zasługi są na tyle duże by mogli zostać sowicie wynagrodzeni. Kompetencje Dostojników są podobne do Lazarusów:

- prowadzenie, zebrań, turniejów, gdy nie ma kogoś wyższego stopniem
- doradzanie szefostwu w ważnych sprawach
- pierwszeństwo przed Armią

Armia to podstawowa i jednocześnie najbardziej liczna grupa klanu. To oni tak na prawdę stanowią siłę klanu i dzięki nim klan może istnieć i rozwijać się. Oczywiście z czasem mogą awansować...

NPC to grupa ludzi, która jest w klanie, lecz nie osiągnęła jeszcze wymaganego minimum levelu postaci.

Rekruci jest to mała grupa osób, którzy zabiegają o wstąpienie do klanu. Muszą jednak najpierw przejść okres próbny trwający około jednego lub więcej miesiąca. Jeżeli test wypadnie pomyślnie to wówczas adept zostaje przyjęty, jeżeli nie jego kandydatura zostaje odrzucona. Nie mają oni żadnych praw :D

Z uwagi na zawód pełniony w klanie wyróżniamy następujące frakcje:

- frakcja Soldierów - stanowią trzon armi klanowej. Ich głównym zadaniem jest walka podczas wojen.

- frakcja Blacksmithów - zadanie tej frakcji to zbrojenie klanowiczów odpowiednią bronią.

- frakcja Palladynów - ich zadaniem jest szkolenie rekrutów i wpojenie im zasad klanu.

- frakcja Specjalna - w jej skład wchodzą zawody takie jak: webmaster, admin, operator botów, organizator coopów itp. Ich zadania zależne są od funkcji i mówią same za siebie :)

Więcej danych na temat poszczególnych frakcji znajdziecie w odpowiednich działach.

Identyfikacja klanowicza w trybie Close

W trybie Closed Character nie zaleca się posiadania skrótu klanu w xwie ani account'cie ze względu na kasowanie się postaci podczas jego zmiany. Info o swojej pozycji należy wpisać w character info. Jest to ważne szczególnie podczas wojen międzyklanowych.

DYPLOMACJA

Polityka zagraniczna

1. Wojna - tego słowa tłumaczyć chyba nie trzeba ;) Każdy z klanowiczów ma obowiązek działać na niekorzyść wrogiego klanu a najlepiej zabić go zachowując ucho. Należy jednak zachować przy tym kulturę i godnie reprezentować klan na arenie Diablo. Nie znaczy to oczywiście, że należy być biernym jeśli ktoś Cię wyzywa. Dosadne odpowiedzi są zawsze mile widziane.

2. Neutralność - z klanem nie łączy nas prawie nic. Nie działamy na jego szkodę ani nie pomagamy mu w szczególny sposób. Jeżeli dany klan jest przyjaźnie nastawiony to może liczyć na naszą przyjaźń, lecz jeżeli tak nie jest to wojna może być blisko...

3. Przyjaźń - podpisany może być tylko z klanami o tej samej orientacji co nasz (to znaczy nie cheatujący). Zabrania się działania na szkodę takiego klanu (występki bedą surowo karane). Jego członków traktujemy (o ile nas nie sprowokują ) z należytym szacunkiem.

4. Sojusz

a) luźny sojusz - jest to niejako pakt o wzajmenej współparcy i pomocy w sytuacjach kryzysowych. Członków takiego klanu traktujemy z szacunkiem i w miarę możliwości pomagamy im.

b) ścisły sojusz - klan, z którym mamy zawarty taki sojusz jest naszym wiernym przyjacielem, ma tą samą orientację, prowadzi te same wojny itp. Członków takiego klanu traktujemy jak braci klanowych i zawsze jeśli możemy pomagamy im.

5. Federacja - połączenie z klanem na zasadzie republiki federalnej. Wewnętrznie klany rządzą się same, prowadzą jednak wspólną politykę zagraniczną. Zachowana jest jednak odrębność poszczególnych klanów.

6. Lenno - jeden z klanów podlega drugiemu na zasadzie lenna, czyli miesięcznej opłaty w pieniądzach lub przedmiotach na rzecz jego wasala. Rządzi się on sam w polityce wewnętrznej, jednakże w razie zagrożenia ze strony innego klanu broni go klan, któremu podlega.

7. Haracz - klan podległy zobowiązany jest płacić haracz na rzecz najeźdzcy. W przypadku niezastosowania się do ultimatum dojdzie do wojny a niekiedy to całkowitego unicestwienia tego klanu. Poza tym klan podległy rządzi się sam i prowadzi swoją dowolną politykę wewnętrzną jak i zagraniczną.

8. Unia - wyróżniamy jej dwa rodzaje:

a) personalna - klany łączą się. Szefami zostają wodzwowie obu klanów. Członkowie używają w nazwie 2 skrótów (jeden klanu macierzystego, drugi klanu, z którym jest unia).

b) scisła - powstaje całkowicie nowy klan.


O podjęciu decyzji odnośnie sytuacji politycznej z innymi klanami decyduje Rada Klanu.

Spory wewnętrzne

Jeśli dwoje członków klanu pokłóci się (mam nadzieje, że będzie to niezwykle rzadki proceder) - ich spór będzie rozstrzygnięty na specjalnym zebraniu klanowym. Wstęp na nie bedą mieli tylko zainteresowi, Rada a niekiedy także lazarusi i dostojnicy. Każda ze stron może przedstawić swoje racje. Po wysłuchaniu obu stron decyzje podejmie Rada Klanu.

SPOTKANIA I TURNIEJE

1. Zebranie zwykłe - odbywają się co dwa tygodnie na IRC na kanale #sodklan. Celem spotkań jest omówienie aktualnej sytuacji wewnątrzklanowej jak i międzyklanowej.

Regulamin zebrań:

  1. Na zebranie należy przybyć punktualnie, jeśli nie zdążysz to siedz cicho i sluchaj.
  2. Pierwsze 10 minut od wyznaczonej godziny zebrania przeznaczone jest na powitania i pogaduszki (w końcu każdy z nas lubi pogadac) poźniej kiedy Lordowie poproszą o ciszę... ma byc cisza.
  3. Członkowie Rady będą udzielać głosu. Niepytani mają się nie odzywać :P
  4. Jeśli ktoś się spóźni ma się nie odzywać tylko słuchać. Inne osoby także mają się nie odzywać i nie witać spóźnialskiego bo zrobi się burdel.
  5. Łamanie regulaminu grozi karą punktową oraz w skrajnym przypadku wydalenie z klanu.

Regulamin kanalu #sodklan

  1. Klanowicze oraz osoby spoza klanu, zobowiazani są do zachowania kultury.
  2. Zabronione jest floodowanie na kanale.
  3. Zabronione jest podawanie na kanale linków do stron typu Bankier itp.
  4. Zabronione jest rzucanie haseł na kanale typu "zapraszam na kanal..."
  5. Zabronione jest "żebranie" o opa / voica.
  6. Zabronione jest używanie w ksywce znaków {} oraz [], gdyż są one zarezerwowane dla botów.
  7. Ładowanie botów nie połączonych z botnetem klanowym grozi banem na hosty botów i ich operatora.
  8. Na zebrania klanowe odbywąjace sie na kanale irc'owym, wstęp mają tylko klanowicze lub/i osoby zaproszone. Inne będą z niego wyproszone.
  9. Prawo opa posiadają tylko Lordowie oraz irc-admini.
  10. Prawa voica codziennego posiadają osoby wyznaczone przez lordów oraz Alaya i Johny.
  11. Dozwolone jest zostawianie tylko jednej sesji na kanale, lecz bez żadnych away'ów skryptowych (to te które co chwile wywalają jakiś syf na kanale). W wyjątkowych wypadkach, jak np zalagowanie serwera na którym stoi, można postawić dwie sesje.
  12. Podczas zebrania, klanowicz zobowiązany jest do bycia na kanale pod nickiem takim, jaki ma w spisie klanowiczów. Jeżeli nick jest zajęty - dodajemy znaczki typu: ^ - _ itp
  13. Łamanie regulaminu grozi konsekwencjami- kick, ban, kara -pkt, oraz w skrajnym przypadku wydalenie z klanu.

2. Turniej - odbywa się raz na większy okres czasu. Jego regulamin przedstawiony jest w dziale Turnieje.

3. Zebranie nadzwyczajne - zwoływane jest wtedy, gdy do omówienia jest jakaś bardzo ważna sprawa i może to być każdy dzień i godzina tygodnia :)

4. Zebranie rady - zwoływane jest wtedy, gdy do omówienia jest jakaś bardzo ważna sprawa. Uczestniczą w nim wyznaczone wcześniej osoby.

5. Zlot - zloty odbywają się bardzo żadko, jednakże wcześniej wszyscy są o tym poinformowani. Nie posiadają ustalonego przebiegu, gdyż nie wiadomo co może się nagle stać po wypiciu... mleka ;)

PUNKTACJA

Punkty w klanie SOD zdobywa się za następujące zasługi:

Zasługa Ilość punktów
Zwerbowanie nowego członka * + 100 pkt
Zabicie wroga
wrogi klan / poszukiwany
+ zależne (patrz dział wojny)
(s) +50 pkt bonusu
Dojście do 80 lvl'u w trybie close + 100 pkt
Dojście do 90 lvl'u w trybie close + 150 pkt
Dojście do 99 lvl'u w trybie close + 250 pkt
Uczestniczenie w zebraniu + 50 pkt
Uczestniczenie w treningu klanowym +50 pkt
Nie uczestniczenie w treningu klanowym - 50 pkt
Uczestniczenie w turnieju m-kl. + zależne
Dostarczenie dobrego sprzętu dla klanu 10÷150 pkt na miesiąc; (b) + 25%
Szkolenie początkujących (p) 50 pkt
Bycie w klanowym rankingu w trybie close (co miesiąc) 50 pkt
Opuszczenie dwóch zebrań z rzędu bez usprawiedliwienia - 50 pkt
Inne przewinienia - zależne

Legenda (p) - tylko paladyni, (b) - tylko blacksmithci, (s) - tylko soldierzy
* - punkty przyznawane jedynie wtedy, gdy dana osoba przejdzie pomyślnie okres próbny

Punkty można także zdobyć za inne specjalne zasługi jak: zabicie poszukiwanego, udział w konkursach, aktywność na rzecz klanu i wiele, wiele innych.

Ordery w klanie SOD można zdobyć za następujące zasługi:

Order
Opis
Order Zagłady - najwyższe odznaczenie w klanie. Otrzymują go osoby, które w szczególny sposób przyczyniły się do rozwoju tejże organizacji.
Order za zasługi dla klanu. Otrzymują go osoby, które wiele razy się dla niego zasłużyły.
Order za zasługi wojenne. Otrzymują go osoby, które podczas wojen międzyklanowych zabiły wielu żołnierzy wroga oraz za killowanie poszukiwanych.
Order za rekrutację. Otrzymują go osoby, które zwerbowały conajmniej 6 osób do klanu.
Order za zabijanie cheaterów. Otrzymują go osoby, które w imię klanu do piachu wysłały kilkudziesięciu cheaterów. Order niedostępny w Diablo2 do odwołania.

PRZEDMIOTY

Przedmioty zbanowane całkowicie to: Windforce, Grandfather, Harleqin's Crest 1.08, Arkain's Valor 1.08, Vampiregaze 1.08, Gerkes Sanctuary 1.08, Saracen's Chance 1.08, Highlord's Wrath 1.08 oraz jevele 40%ed/15%ias lub 40%ed/15md. Nie wolno ich używać zarówno w grach typu pvp jak i pvm. Zabronione jest również handlowanie nimi.

NAGRODY I KARY

I. Nagrody - może je przyznawać tylko Rada Klanu. Złożyć wniosek o przyznanie komuś nagrody może zgłosić każdy, lecz musi dysponować odpowiednim materiałem potwierdzającym słuszność jej przyznania. Możemy podzielić je na następujące grupy:

1. Punktowe - przyznawane za wszelakiego rodzaju działalność np. udział w konkursach, aktywność na rzecz klanu, wzorowe uczestnictwo w zebraniach i wiele, wiele innych...

2. Awanse - najczęściej wiąże się to ze zdobytymi punktami, ale niekoniecznie :)

3. Ordery - są przyznawane za specjalne zasługi np. wojenne itp. Wszystkie ordery wyeksponowane są w profilu każdego klanowicza.

II. Kary - może je przyznać tylko Rada Klanu. Ukarać można klanowicza za łamanie konstytucji, która stanowi święte prawo... Jej efektem może być utrata odpowiedniej ilości punktów, stanowiska, zawieszenie (czyli utrata praw klanowicza) oraz w najgorszym przypadku wydalenie z klanu. Wniosek o ukaranie innego klanowicza, bądź jego usunięcie mogą składać klanowicze, lecz muszą dysponować odpowiednim materiałem dowodowym.

Procedura wydalenia z klanu

1. Wydalenie spowodowane długą nieobecnością na Battle.Net'cie bąź olewaniem zebrań.

a) procedura następuje natychmiast po upływie wyznaczonego czasu przedstawionego w dziale Klanowicze w tabeli zawieszonych. Radni mogą udzielić amnestii jednemu będź więcej zagrożonych usunięciem, lecz muszą mieć na to sensowny powód :)

2. Wydalenie spodowdowane innym występkiem.

a) pisemne upomnienie nawołujące do poprawy. Gdy to nie przyniesie efektu...

b) zawieszenie klanowicza, czyli tym samym pozbawienie go wszelkich praw

c) rozpatrzenie dalszego losu przez Radę Klanu

d) usunięcie klanowicza z listy bądź przywrucenie jego statusu klanowicza i dalsza obserwacja.

BEZPIECZEŃSTWO

I. Prywatność - zabrania się przekazywania osobom postronnym informacji dotyczących życia prywatnego innych członków klanu bez ich wyraźnej zgody. Niestosowanie się do tego będzie karane.

II. Zasoby

a) grobowiec - każdy klanowicz może korzystać z Grobowca klanowego i wszystkich zasobów tam się znajdujących, lecz musi mieć najpierw ustawiony swój unikalny login i hasło. Dostęp do wspomnianego działu mogą posiadać tylko prawowici klanowicze. Rekruci, zawieszeni oraz osoby spoza klanu nie mają tam prawa wstępu. Udostępnienie swojego loginu i hasła innym osobom będzie surowo karane.

b) galeria - dostęp mają tam tylko osoby, które wysłały do zamieszczenia tam swoją fotkę. Inne osoby nie mają tam prawa wstępu.

Ustawianiem loginów, haseł i praw dostępu do poszczególnych działów zajmuję się webmaster

INNE

Inne sprawy niezamieszczone w tej konstytucji rozstrzygane są według opinii Rady Klanu. Czekamy na wszelkie uwagi oraz pomysły.

Gandalf i Mr.Mag

III Konstytucja Klanu Soldiers of Doom uchwalona dnia 21.X.2001r.
Ostatnia nowelizacja: 24.III.2002